Ön, mint cégvezető is tapasztal időnként problémákat a munkahelyi légkörben?
Nehézségei vannak a szervezeti felépítésbe? Ideje lenne egy frissítésnek?
A mai világban nem könnyű a versenypiacon megállni a helyünket, sem mint munkavállaló, sem pedig, mint munkáltató. A munkavállalók helyzete sem egyszerű, de a munkáltató is ki van szolgáltatva több ezer buktatónak.
Nem elég szakmailag profi szinten állni ahhoz, hogy hosszú távon fenn maradhasson egy cég, s még a profit termeléssel is elégedettek legyünk, fontos tudni és látni a mögöttes tartalmakat. Ezek az „apróságnak” tűnő dolgok segítenek minket az életben maradásban.
Abban igyekszem segíteni, hogy míg az adott cég a profiljának megfelelően hozza a magas szintű szaktudását, én adom hozzá ezeknek az „apróságoknak tűnő” elemek finomítását, hogy a leghatékonyabb és sikeres termelést, működést érhessük el.
A problémák, nehézségek okai gyakran:
Személyi feltételek esetében:
– Rossz munkahelyi légkör
– Fluktuáció
– Elégtelen kommunikáció
– Csapatszellem hiánya
– Motiválatlanság
– Sikerélmény hiánya
– Elismerés hiánya
– Megfelelő tárgyi feltételek hiánya
Szervezeti felépítés esetében:
– Szervezeten belüli hierarchia hiánya
– Ebből adódóan szervezetlenség
– Tervszerűség hiánya
– Továbbképzések hiánya
– A munkavállaló kellő megbecsülése
A fenti felsorolásban csak a leggyakoribb hibákat tüntettem fel.
Abban igyekszem segíteni, hogy míg az adott cég a profiljának megfelelően hozza a magas szintű szaktudását, én adom hozzá azokat az „apróságoknak tűnő” elemek finomítását, hogy a leghatékonyabb és sikeres termelést, működést érhessük el.
Cégek esetében lehetőség nyílik:
1. Szervezetfejlesztésre: e program keretében az igénylő cég „teljes átvilágítása” történik meg működési szinten. Ezáltal feltárjuk a problémákat, nehézségeket közösen, majd egy mindenki által elfogadott stratégia alapján „újjá építjük” az adott céget.
2. Csapatépítő tréning: egy munkaközösség – legyen az kicsi v. nagy – akkor tud kellően hatékony lenni, ha „egyként” tudnak gondolkodni, össze tudnak dolgozni. Ebben segít ez a tréning. 3. Kommunikációs tréning: alapvető problémát szokott okozni a nem megfelelő kommunikáció. Időnként meg kell tanulnunk egyértelműen, de közben nem megbántva kommunikálni a főnök felé, a kollégák felé, a beosztott felé, és így tovább. E célból lehet hasznos egy kommunikációs tréning, ahol a munkatársak elsajátíthatják a megfelelő és hatékony kommunikáció lényegét, ezáltal közlésük egyértelművé válik.
4. Konfliktuskezelő tréning: a stresszes mindennapjainkban a konfliktusok is jelen vannak. Többnyire kellemetlen helyzetet tud teremteni, de igyekszem megmutatni a tréningjeimen, hogy pozitív hozadéka is lehet egy konfliktusnak, jól, építő jelleggel is ki lehet jönni belőle. Illetve amiből még sem, azt milyen eszközökkel és hogyan lehet adekvátan kezelni.
5. Hatékonyság növelő tréning: azt gondolom minden munkáltató „álma” a határozott, magabiztos és hatékony munkaerő. A hatékonyság nem csak munka szempontjából lehet hasznos, de a magánéletben is, és nem csak munkavállalóként, hanem munkáltatóként, vezetőként is erény lehet.
6. Motivációs tréning: a termelékenység minden munkahelyen – a hatékonyság mellett – jelentős súlyozottsággal bír. Fontos, hogy ezt olyan eszközökkel érjük el, ami a munkavállaló számára nem megterhelő, nem kínos, nem kényszer. Elsősorban belső késztetése legyen a termelésre. Ennek kialakulásához nyújtok eszközöket.
7. Burn out tréning: előfordulhat, hogy egy adott területen pl. már olyan régóta dolgozik a munkavállaló, hogy már rutinszerűen teszi a dolgát, mint egy „robot”, s azt már el is felejtette milyen az, amikor megdicsérik, jutalmazzák a jól végzett munkájáért. Ilyenkor fordul elő, hogy a munkavállaló „kiég”. Ennek elkerülése – (Burn out prevenciós tréning), illetve megszűntetése érdekében lehet hasznos egy ilyen tréning.
Ezen felül cégvezetők számára segítséget nyújtok
– Új munkaerő kiválasztásában
– Vezető – és/vagy beosztott alkalmassági vizsgálatában